VANLIGA FRÅGOR

Vad gör jag med min grovsopor?

Du behöver ta grovsopor till SRV Återvinningscentral. Får att besöka de behöver du ett kort. Beställ ett kort på https://www.srvatervinning.se/lamna-sopor/atervinningscentraler

Jag har tappat min passagebricka - vad gör jag?

Vänligen beställ en ny via: https://brfmelodin.se/felanmalan/ genom att fylla i formuläret "Övrig felanmälan"

Jag är i behov av fler passagebrickor, vad gör jag för att få fler?

Vänligen beställ en ny via: https://brfmelodin.se/felanmalan/ genom att fylla i formuläret "Övrig felanmälan"

Hur ska jag agera när en granne stör?

"Om det gäller ljud/oljud gäller följande regler: mellan kl. 22.00 och 08.00 på vardagar ska det vara tyst. På helgerna gäller tiderna 23.00-08.00. För borrning, spikning och sågning ska det göras vardagar 08.00-20.00. Helgdagar 10.00-20.00. Oavsett typ av störning ber vi dig i första hand meddela grannen direkt i en konstruktiv dialog. Om det inte hjälper, informera styrelsen på info@brfmelodin.se Vid onormala störningar kan du kontakta störningsjouren på tfn nr 08-568 214 00. Var beredd på att öppna porten åt dem och även dokumentera händelsen själv. Om du kallar ut jouren och inte tar ansvaret för att hjälpa dem in kan du bli ansvarig för utryckningskostnaden själv."

Hur kan jag få en parkering?

Heltids parkering finns att hyra via Huge (Skogås/Trångsund): https://www.huge.se/soek-ledigt/parkering/

Får jag bygga om i min lägenhet?

Ja det får du, du behöver signera en blankett. Vänligen se blankett "Avtal ombyggnad" under Dokumentbanken för mer information.

Hur felanmäler jag något?

Felanmälning av lägenheten och fastigheten gör du direkt till Nytorget via: https://www.nytorget.se/felanmalan/

Hur går jag tillväga för att hyra ut min lägenhet i andrahand?

Läs under menyn: Mitt boende --> Regler --> Andrahandsuthyrning (https://brfmelodin.se/andrahandsuthyrning-2/)

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta använda denna webbplats accepterar du vår användning av cookies.   Läs mer